lørdag 6. mars 2010

Rest your weary head

...eller Zoras soveskole for nybegynnere.

Som alle sikkert ser av tittelen har jeg migrene, og jeg får også spenningshodepine i stressende perioder. Spenningshodepinen kommer av at jeg ubevisst sitter og strammer muskler i nakken, skuldrene og nedover ryggen, og de er nå som en stram knute som er vanskelig å myke opp. Dette gjør det til tider vanskelig å sove eller slappe av, ofte kjennes det ut som jeg ligger 5 cm over madrassen helt i spenn.


Men man hører jo hele tiden at de som har kjæledyr har lavere blodtrykk og mindre fare for stress-plager, og med et kosemonster som Zora så må jo effekten mangedobles! Zora har gått seriøst inn for å lære meg å slappe av, og her skal det læres bort ved demonstrering og å være ett godt eksempel!



Nå øver vi litt sammen først!


Det er bare å finne go-stillingen så kommer hvilen av seg selv.


Om du er usikker i begynnelsen kan du sove med ett øye åpent.


Ikke bry deg med å passe på ører eller værhår, de tåler litt medfart i søvnens navn.

Viktig å strekke seg godt ut for å strekke stive muskler!


Spesielt viktig å strekke ut armene, for nakken din!


Om du er bekymret for halen din legger du den bare pent mellom bena.


Kan også legge potene i nærheten så ingen finner på å stikke av med den.


Om du ikke vet om du vil sove på sofaen eller ikke, så gjør du bare en mellomting. Halvveis på og halvveis av.


Å sove i fanget til noen du er glad i er ekstra deilig. Husk igjen å strekke godt!

Heldigvis lærer jeg fort.

2 kommentarer:

  1. Jau dokk legg nåå søv heile dagian næsta så :)

    SvarSlett
  2. He he - jammen en overbevisende læremester du har!
    Herlige bilder :)

    SvarSlett