tirsdag 4. mai 2010

Vern om dine favorittbiter!

Vi har alle våre favorittsmaker. Jeg liker salt lakris og te, André liker biff og cola og Zora liker rått kjøtt, nötfars og pannekakerøre.

Sistnevnte ble oppdaget da jeg skulle lage pannekaker (som naturlig er). Terrorsjefen ble såklart med opp på kjøkkenbenken for å inspisere at alt fikk riktig for seg og sørge for at ikke noe rått kjøtt ble behandlet uten å havne direkte i matskåla hennes. Jeg hadde mer enn nok med å holde pusen unna skåla med bacon og tenkte ikke over bollen med røre i. For hvem tenker vel at en skål med mel og egg skal ha så stor appell til katter med aner fra dypeste Sibir, som helst skal ha alt rått og aller helst levende? Hadde hun fått viljen sin hadde hun vel foretrukket vodka i vannskåla og reisebur dekorert med kommunistisk propaganda. Men pannekakerøre falt i smak hos svensk-russerinnen vår! Uten smør var det kjempegodt, men etter smøret var blandet i ble det en delikatesse, en livs-eliksire rett og slett! Jeg måtte dra bort katta med makt, til rasende mjau og fektende klør i protest.

MEN!

Da gikk hun jo bare tilbake til baconskåla!! Og mens jeg satte bort den igjen så var det bare å løpe tilbake til bollen med røra i! Og innen jeg fikk dratt henne bort fra den igjen hadde det gått akkurat lang nok tid til at hun hadde sett seg ut hvor baconskåla sto... og sånn går no dagan.

Jeg vet når det er best å kapitulere og etter flere dype innpust og telle til ti fant jeg like godt fram kameraet.. for hvordan ellers skulle noen tro på at katten vår drikker pannekakerøre?

Her er altså bildene, udiskutabelt bevis på at katter liker pannekakerøre. (For alle vet at jeg kan ca. like mye photoshop som Petter Solberg kan om å føre en normal samtale på engelsk):


Mmmmm! Hva er dette? Lukter helt fortreffelig! 
 Nam!! Smaker mel, rå egg og smeltet smør med en undertone av sur melk!!
 Da tar jeg bare bollen her jeg da, du trenger den vel ikke til noe annet???
Og her følger oversiktsbildet, men dere må love en ting før dere ser det: Lat som det ikke kommer fram av bildet at jeg trenger kokebok for å lage pannekakerøre.
Har aldri før i mitt liv møtt noen som velger rå pannekakerøre over stekt bacon. Med halen på brødristeren og værhår og snute nedi bollen, her ofrer vi alt! Noen ville kanskje stoppet katten fra å drikke rå egg, men nå var det lettere sagt enn gjort, dessuten var det ikke store mengden hun fikk i seg før hun ble forvist fra hele kjøkkenbenken på grunn av usportslig oppførsel. Men skulle det bryte ut salmonella på øvre Romerike så vet dere hvem dere har å skylde på.

Helt sikkert de nedi hugget her som har tannbørsten for nærme doen!

1 kommentar:

  1. Den pusen der er i ferd med å bli dyktig bortskjemt! Før du vet ordet av det må du lage pannekakerøre til henne før du drar på arbeid om morgenen.

    SvarSlett