tirsdag 6. juli 2010

Herlige Sommerdager!

Vi nyter deilige varme sommerdager her både tobeinte og firbeinte og det har blitt mye utetid på Zora. Hun har vist sin uuttømmelige takknemlighet for det ved å kjefte og furte så snart hun blir tatt inn.
Ikke ser hun nødvendigheten i å si ifra når hun setter fast båndet i noe heller, bare setter seg ned og venter. Vi kommer nok og ordner snart, hva ellers skulle hun ha mennesker til?

I dag var Zora og jeg ut på en liten gåtur i kveldssola. Jeg tenkte hun ville ligge i ryggsekken og se slik vi gjorde da hun var kattunge, men den tiden er forbi! Hun skal ikke sitte i noe SEKK, her skal vi ned på bakken og snuse og se nøye overALT. Framgang er ikke så viktig, mye viktigere å ha kontroll på alt som finnes i den umiddelbare nærhet! Trimturen min ble da ikke noe av, istedet ble jeg stående på stedet hvil og holde båndet mens Zora smøg seg sakte gjennom gresset som en panter på jakt.

Dog var jeg lite bekymret for at hun skulle klare å overraske noen fugler eller andre smådyr siden hun i all entusiasmen hadde glemt av å legge ned den oppspilte halen, så den sto rett til værs og avslørte at hun nærmet seg, som periskopet på en ubåt. Og det er ikke smått til hale hun har heller!

 Men det er så KJEDELIG å bare gåååå på asfalt!!


Aaah, myyye bedre!!


 
 Jeg fatter ikke!! De ser meg hver gang!!


Smyge smyge smyge!


Nei nei nei ikke hjem enda!! Det er masse gresstrå jeg ikke har rukket å snuse over!!

De som isolerte huset vårt har vært ganske spandable med Glavaen og huset vårt har ett enormt lavt varmetap. Hvilket selvfølgelig får trampeklapp på vinteren men klarer ikke helt å frambringe den samme ville jubelen på sommerkveldene når sola har stått på i flere timer. Ikke kan vi lufte heller fordi da kommer Zora seg ut, og vi har ikke rotet oss til å lage nettingdører eller noe slikt for å sperre døråpningen.

Løsningen enn så lenge er ei vifte som vi har satt mot sofaen der vi sitter, men det er visst flere som mener det er varmt her!
Gidder du å skru opp litt eller??


 Deilig med litt vind i pelsen!!



1 kommentar:

  1. Zoras hale minner om periskopet på en ubåt - like avslørende :-)

    SvarSlett