søndag 27. juni 2010

En dupp, mange stillinger

Nå har jeg dristet meg til å oppdatere iPhonen min med det nye, fancy operativsystemet med det fancy navnet 4, og med det fulgte ny programvare til kameraet. Deriblandt skulle kameraet gå fra å være 2 megapixlers kamera til 5, og bli bedre med masse fancy funksjoner.

Så denne bloggposten blir ett slags eksperiment, i og med at jeg tar alle bildene med telefonen min og sender de per mail til dataen. Jeg ser det "nye" kameraet har hatt en del uventede effekter, men det er bare gøy. Det som ikke var fult så gøy var at jeg ikke tenkte over at bildene nå har tatt astronomiske størrelser av dataplass (ca 1MB hver) og det er ikke bra på en telefon som ikke har plass til minnekort. Heldigvis har jeg klart å grine meg til å låne ett digitalkamera mamma har liggende, slik at jeg kanskje får plass til noen tekstmeldinger og kontakter på telefonen også. Vært hyggelig om jeg fikk til å ringe med den.

MEN om det tok 3 uker å åpne bloggen så vet dere iallefall hvorfor.

Og om dere laster ned OS4 og iPhone spør dere om å skalere ned bildene før de sendes i epost, trykk "ja". Ikke gå utifra at iPhonen er teit og ikke vet hva den snakker om.

Heldigvis har vi villig bildemotiv her, Zora tok en dupp på sofaen (som for anledningen hadde en haug rentøy jeg hadde utsatt i lengre tid å brette) og valgte beleielig nok å bruke anledningen til å demonstrere spennende, nye sovestillinger for meg. Her er bildeserien som jeg har valgt å kalle "Zora's soveskole for viderekomne, med innslag av spennende effekter fra ny programvare på iPhone":


Vi begynner med en ballett-inspirert sovestilling oppetter armlenet. Husk full strekk på den ene bakfoten.




Aaaah, det er godt å være katt!! Aller best er det i full strekk i rentøys-haugen!!

 Vi avanserer til en elegang stilling på rygg, også oppetter armlenet. Husk å krysse forpotene for full effekt.

Tilbake til en litt heftigere utgave av den første sovestillingen, denne gangen med forpotene strekt ut i løse luften.

En litt mer avslappet utgave av stilling nr. 2

AAAAAHHH, kan du gi deg med det kameraet??!

 Vi går over til en mer sammenkrøllet stilling

...som er ypperlig å vaske seg i!

Gjeeeeesp og streeeeeekk. Da var det nok soving, nå er det tid for KOS!!

(Og jeg bør sjekke fargeektheten på sofaputen min! Se hvor fargene renner av!)
Legg merke til hvordan alt utenfor rentøys-haugen har forsvunnet fra bildet. Tydeligvis er det så lenge siden jeg brettet klær at haugen har blitt en egen dimensjon, og alt rundt er bare en tom abysse, ett hvitt hull.

Løft meg da, jeg vil kose!! Du vet hva som skjer om du ikke plukker meg opp nå. Jeg kan ikke vandre over abyssen selv!! Se det er bare hvitt ingenting rundt hele sofaen!

 Til alle som evt skulle komme på besøk til oss eller ha besøk av Zora, dette blikket er "du plukket meg ikke opp og koste kjapt nok, nå hopper jeg opp på skuldra di selv, og klarer jeg ikke å hoppe helt opp så klatrer jeg bare resten og du får store, åpne flenger over hele kroppen av klørne mine" blikket. Ser dere dette så SLIPP ALT OG LØFT!!!

Legg merke til at abyssen har trekt seg litt tilbake og vi kan skimte parkett nederst i midten av bildet! Spennende med ny kamera-software!

Riktignok ikke fra samme dupp, men likevel ett helt herlig bilde av en veldig avslappet Zora! Med halen mellom beina såklart. Man får passe på den nydelige halen sin så ingen tar den!

Her i huset matcher vi såklart fotballag-farger, katt og pute! Skulle bare mangle. Alt er planlagt.


2 kommentarer:

  1. Herlige bilder:-) Har merket meg "løft meg opp - nå skal det koses-blikket" og stiller forberedt neste gang vi stikker innom...
    Magny

    SvarSlett
  2. hun er i alle fall ikke mye kamerasky lenger hun Zora hahaha..

    rachel:)

    SvarSlett